Jízdní kolo můžete poměrně bezpečně vozit jako spoluzavazadlo vlakem. Výraz „poměrně“ je zde na místě, protože ve vlaku nejste sami, a při manipulaci s bicykly tu může dojít k nějakému problému ve vztahu k ostatním pasažérům. Platí to i pro přepravu kol vlakem, která jsou pojištěná, a přepravují se bez vaší účasti.
Relativně bezpečnější je převážení jízdních kol osobními vozidly. Opět je zde výraz „relativně“ zařazen oprávněně, neboť zde záleží na typu nosiče. Ty střešní, a nosiče na zadní dveře, skýtají jistá úskalí, o kterých byste měli vědět, naopak nosiče na 4 kola na tažné zařízení v tomto směru vyzní lépe, a jedinou jejich nevýhodou je vyšší cena.
Střecha jako potenciálně nebezpečné místo – zvedat a pokládat kola na střechu, třebaže do horizontálních lyžin značkového a špičkového výrobku, je vždy riskantní, stačí totiž uklouznout nebo špatně kolo uchopit, a pokud vám spadne na karosérii horské kolo o váze patnácti kilo, nemusí to dopadnout dobře. Potíže mohou nastat i při jízdě, kdy se cosi nahoře uvolní, a vy nemáte žádný přehled o tom, co se nad vámi děje. S nosiči na zadní dveře je to o něco lepší, ale stále v principu zvedáte kola vysoko nad vozovku, a v blízkosti karosérie.
Tažné zařízení – rozhodnete-li se pro nosič kol na tažné zařízení, musíte počítat s jednou výraznou nevýhodou – vyšší pořizovací cenou. Je v tom kus logiky, neboť jde o technicky propracovanější výrobky, ve srovnání s jinými typy nosičů. Pak už se vám ovšem budou sčítat pozitiva:
- Montáž nosiče je snadná a probíhá nízko nad povrchem vozovky.
- Kola snadno na nosič nasadí i křehká dívka, právě díky nízko položeným nosníkům.
- Na kola za jízdy dobře vidíte, a tím pádem nejste nervózní z nevědomosti, co se s koly děje, což je případ střešních nosičů.
- Jízdní vlastnosti vašeho vozu se prakticky nezmění vzhledem k nízkému těžišti uložených kol, což je diametrálně odlišné od střešních nosičů, a zčásti i těch, na páté dveře.